Altres activitats

22 i 23 DE JULIOL DE 2023
18.30 h i 21.00 h

“Una casa en la montaña”, d’Albert Boronat

Asseguts a taula compartireu temps i menjar amb els intèrprets i la resta del públic, però també l’exercici de construir una ficció conjuntament. Aquesta història us farà pensar en el silenci, les paraules i la relació que tenen amb la realitat.

Sembla que s’aproxima una gran tempesta des de l’Est i una casa perduda enmig de la muntanya acull dos homes del passat dels quals amb prou feines si sabem res. I ells? Què saben l’un de l’altre? Una casa en la montaña, amb la seva solitud organitzada, pot ser un lloc ideal per emprendre l’escriptura d’una novel·la, però també per trobar-se amb la mort o enfrontar-se amb les pròpies decisions.

Una casa en la montaña té drama, poesia, ciència-ficció, filosofia, crim… i també a Wittgenstein.

Albert Boronat Herreros és el dramaturg, actor i creador escènic que ha imaginat aquesta ficció. Format a l’Institut del Teatre, on actualment fa de docent, també va ser el fundador de la companyia Proyecto NISU i el responsable de muntatges, com ara Vamos a por Guti; Waits F.M.; Bostezo 2.0; Shell i Teenage Dream. Col·labora habitualment amb altres creadors, com ara Andrés Lima, Judith Pujol o Carme Portaceli, en espectacles com són Este no es un lugar adecuado para morir; De carenes al cel; Shock. El cóndor y el puma; Shock. La tormenta y la guerra; Prostitución; Tv & Misèria de la II Transició; Snorkel y Bardammour o Morir sonriendo a la luna, entre d’altres.

Autoria i direcció: Albert Boronat.
Interpretació: Javier Beltrán, Sergi Torrecilla, Albert Boronat.

14 DE JULIOL DE 2023
19.00 h

Flors Rodoreda: Concert de L’Arannà

Versió musicada de l’obra Viatges i flors, de Mercè Rodoreda, a càrrec del duo L’Arannà, format per Lara Magrinyà i Anna Sala.

Organitza Tramoia Cultura, amb el suport de la Generalitat de Catalunya i l’Ajuntament de Barcelona.

Entrada lliure sense reserva prèvia fins a completar l’aforament.

6 DE JULIOL DE 2023
20.00 h

Flors Rodoreda: Presentació de Jardí sobre el mar

Lectura dramatitzada i presentació de la nova edició de Jardí sobre el mar, de Mercè Rodoreda, amb Toni Sala i Maria Arboç Terrades i la veu de Francesc Orella.

Amb la col·laboració de Tramoia Cultura, Club Editor i Casa Usher.

Entrada lliure sense reserva prèvia fins a completar l’aforament.

7 DE JUNY DE 2023
19.00 h

Visitants il·lustres

Xerrada organitzada per l’Arxiu Municipal de Barcelona:  “Barcelona. Visitants il·lustres. Del Tibidabo al Ritz, passant per la Terrassa Martini“

Saps quantes personalitats de l’àmbit polític, artístic i de l’espectacle han visitat el Parc d’Atraccions del Tibidabo al llarg de la seva història? I quines d’aquestes persones s’han allotjat a l’Hotel Ritz de la ciutat o han pres un còctel a la Terrassa Martini?

L’Arxiu Municipal de Barcelona organitza, dins el programa d’activitats de la Setmana Internacional dels Arxius d’enguany, la xerrada “Barcelona. Visitants il·lustres. Del Tibidabo al Ritz, passant per la Terrassa Martini“, una ocasió per conèixer aquella documentació, tant textual com visual conservada als diferents centres d’arxiu, que ens mostra el pas d’una gran diversitat de personalitats per la ciutat de Barcelona al llarg del segle XX, des d’emperadors i reis, com ara Alfons XIII o Eduard VIII d’Anglaterra, fins a actors, actrius i cantants, com ara Grace Kelly, Marisol, Ingrid Bergman, Sara Montiel o Maria Callas.

La xerrada, que tindrà lloc als Jardins de la Fundació el dimecres, 7 de juny, a les 19 h, serà impartida per l’historiador i periodista Rafa Burgos, el qual ens donarà a conèixer els fruits de la seva recerca per l’Arxiu, tant pel que fa als expedients de protocol com les fotografies conservades majoritàriament a l’Arxiu Municipal Contemporani de Barcelona, a l’Arxiu Fotogràfic de Barcelona i a l’Arxiu Municipal del Districte de Sarrià – Sant Gervasi. No us ho podeu perdre!